Després d'haver seguit quasi sense alteracions el meu itinerari inicial previst, finalment hi ha un canvi radical. Els motius, són ben diferents.
A Lethem, l'entrada sud de la Guyana, no hi ha caixers i jo no porto efectiu suficient per canviar i estar-me una setmana passejant pel país. Per obtenir líquid he de fer mitja volta i tornar a Boa Vista, a Brasil, on havia estat fa tres dies, acomiadant-me d'en Víctor i l'Amaia i comprant-me una hamaca.
L'etapa posterior a la Guyana hagués estat el Surinam, l'únic país pel qual necessito un visat que no tinc i que m'hagués portat a estar-me un nombre indefinit de dies a Georgetown.
Vist i vist, la millor opció és tornar a Boa Vista, treure diners i continuar cap a Manaus, per agafar un vaixell per l'Amazones fins a Macapá i d'allí entrar en la Guayana Francesa.
Renunciar a la Guyana i al Surinam? Ni de broma! Em dono un temps, passaré per Barcelona, obtindré el visat i diners en metàl.lic (en portaré bastants, així que si ets un atracador en potència, no continuïs llegint), tornaré a la Guayana Francesa, per creuar el Surinam i després visitar la Guyana. Passant de nou per Lethem. M'encanta aquesta ciutat i aquest cop si que és per la gent que hi he conegut.
He passat dos dies a Lethem que m'han permès conèixer la família Foo. He estat més que ben tractat a casa l'Elaine, amb els fills Jason i Paul, i els nets Jasanya i Gabriel. M'han acollit tan bé que no tinc cap dubte en voler tornar a creuar-los i compartir galetes, te, contes, històries i somriures.
Lethem no té gran cosa. és un peculiar poblet semblant al Far West de les pel.lícules, carrers polsegosos, alguns magatzems desperdigolats al voltant de la pista d'aterratge, ciutadans muntant a cavall pels carrers,... Té un encant especial. Hi vaig passar un dia sense res a fer, degut a que era festa nacional per una celebració religiosa musulmana i a que no tenia masses diners. Assegut. Observant sota el calor com la gent passava, l'avioneta que arribava i se'n tornava a anar amb passatgers diferents, el policia, el repartidor,... Un encant. Fins aviat Guyana!
-----
Después de haber seguido casi sin alteraciones mi itinerario inicial previsto, finalmente hay un cambio radical. Los motivos, son muy diferentes.
En Lethem, la entrada sur de la Guyana, no hay cajeros y yo no traigo efectivo suficiente para cambiar y estarme una semana paseando por el país. Para obtener líquido tengo que dar media vuelta y volver a Boa Vista, en Brasil, donde había estado hace tres días, despidiéndome de Víctor y Amaia y comprándome una hamaca.
La etapa posterior a la Guyana hubiera sido Surinam, el único país para el cual necesito un visado que no tengo y que me hubiera obligado a estarme un número indefinido de días en Georgetown.
Visto lo visto, la mejor opción es volver a Boa Vista, sacar dinero y continuar hacia Manaus, para coger un barco por el Amazonas hasta Macapá y de allí entrar en la Guayana francesa.
Renunciar a la Guyana y al Surinam? Ni en broma! Me doy un tiempo, pasaré por Barcelona, obtendré el visado y dinero en metálico (llevaré bastante, así que si eres un atracador en potencia, no continúes leyendo), volveré a la Guayana francesa, para cruzar el Surinam y después visitar la Guyana. Pasando de nuevo por Lethem. Me encanta esta ciudad y esta vez si que es por la gente que he conocido.
He pasado dos días en Lethem que me han permitido conocer la familia Foo. He sido más que bien tratado en casa de Elaine, con los hijos Jason y Paul, y los nietos Jasanya y Gabriel. Me han acogido tan bien que no tengo ninguna duda en querer volver a cruzarlos y compartir galletas, té, cuentos, historias y sonrisas.
Lethem no tiene gran cosa. Es un peculiar pueblecito parecido al Far West de las películas, calles polvorientas, algunos almacenes desperdigados alrededor de la pista de aterrizaje, ciudadanos montando a caballo por las calles,... Tiene un encanto especial. Pasé un día sin nada a hacer, debido a que era fiesta nacional por una celebración religiosa musulmana y a que no tenía mucho dinero. Sentado. Observando bajo el calor como la gente pasaba, la avioneta que llegaba y se volvía a ir con pasajeros diferentes, el policía, el repartidor,... Un encanto. Hasta pronto Guyana!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada